You are here

Droga do idealnego image feedu #11: Jakość obrazu

Wysokiej jakości zdjęcia produktów poprawiają wizerunek produktu i sprawiają wrażenie profesjonalnego podejścia. Mówiąc najprościej, przyciągają uwagę klientów. Dzisiaj pokażemy, jak radzić sobie z obrazami, które nie są wystarczająco ostre, zawierają usterki lub są w inny sposób rozmyte. Jest to jeden z ostatnich kroków, aby Twoje zdjęcie było widoczne w pięknym nowym płaszczu.

Czego unikać


1. Powiadomienie, że zdjęcie produktu nie jest dostępne.

Produkty bez zdjęć to jeden z najgorszych błędów, jakie mogą wystąpić. Takie produkty powinny być tymczasowo ukryte, dopóki nie dodasz do nich zdjęć. Zalecamy, aby nie zwracać uwagi na brak zdjęć produktów. Porównywarki towarów nie przyjmują wynagrodzenia za wizualizację towarów, w związku z czym nie będzie można na nich reklamować.

 


2. Obraz jest za mały z niejasnymi szczegółami produktu.

Na pierwszy rzut oka widać na tym zdjęciu co to za produkt i niczego mu nie brakuje. Jeśli przyjrzysz się temu lepiej, przekonasz się, że szczegóły, takie jak czcionka na produkcie i opakowaniu, są nieczytelne, a obraz jest nieco nieostry. Klient może chcieć powiększyć obraz, ale nie jest to możliwe. Dlatego upewnij się, że jest odpowiedniej jakości.

 

 


3. Obraz ma wyższą rozdzielczość, ale tekst na nim jest nadal nieostry.​​

Cały produkt jest zbyt jasny, a jego kontury niewyraźne. To jeden z przykładów na to, że nawet obraz o wyższej rozdzielczości może nie być automatycznie wysokiej jakości. Jednocześnie jest to również dobry przykład na to, że każdy ma standardy jakości ustalone gdzie indziej – może wydaje Ci się, że z tym zdjęciem wszystko jest w porządku. Nie oznacza to jednak, że niektórzy z Twoich klientów odbierają to w ten sam sposób. Trzeba liczyć się z tym, że niektórzy ludzie mają wysoko postawioną poprzeczkę i wolą dostosować się do wyższych wymagań jakościowych. Na pewno dostaniesz tylko tę złotą zasadę.

 


4. Biały produkt na białym tle.​​​​

Kanały reklamowe i porównywarki obrazów produktów wymagają białego tła. Problem pojawia się, gdy chcesz reklamować produkty, które są białe. Nawet dobry wizerunek może sprawiać wrażenie, że produkt jest niewyraźny, a jego kontury mogą nie być wyraźnie widoczne. Dlatego zalecamy zmianę kontrastu obrazów, aby bardziej się wyróżniały.

 

 


5. Obrazek znacznie rozpikselowany.

W miniaturach ten obraz może wyglądać dobrze, ale w szczegółach produkt nie jest tym, co przekonałoby klientów do jego zakupu. 

 

 


6. Glitch.

Obrazy wysokiej jakości mogą zawierać usterkę. Podobno błąd wystąpił podczas jego tworzenia lub podczas eksportu z edytora graficznego. To kolejny błąd, na który należy zwrócić uwagę.

Jak wykrywasz te problematyczne obrazy w swoim kanale obrazów? 

Dobrą wiadomością jest to, że Feed Image Editor oferuje narzędzia do wykrywania błędów w jednym miejscu. Nawet dzisiaj użyjemy jednego z filtrów produktowych, aby znaleźć problematyczne zdjęcia.

    1. W sekcji Produkty wybierz podsekcję Jakość obrazu.
    2. W polu Status wybierz Nie OK i potwierdź przyciskiem Filtruj.

Na przefiltrowanej liście masz możliwość zmiany stanu obrazu w miniaturach, jeśli wydaje Ci się, że nie jest on odpowiedniej jakości. Zawsze decydujesz o ostatecznej formie i ustalonym standardzie jakości. Zalecamy, aby zawsze znaleźć kogoś o wyższych standardach. 

Podobnie jak w przypadku ocen znaków wodnych, poprawiasz filtrowanie obrazów o niskiej jakości za pomocą każdej niestandardowej oceny. Dlatego zalecamy skorzystanie z samooceny. 

W ciągu ostatnich kilku tygodni pokazaliśmy wiele błędów, które mogą wpływać na zdjęcia produktów, a także instrukcje, jak je naprawić. Wierzymy, że jeśli zwrócisz na nie uwagę, Twoje produkty przyciągną więcej klientów i przyniosą więcej konwersji. W ostatnim artykule, który czeka nas w przyszłym tygodniu, powiemy Wam kilka ostatnich wskazówek. Przypomnimy też najważniejsze zasady tworzenia lepszych zdjęć produktów. Masz na co czekać. 

Add new comment

CAPTCHA
To pytanie służy do sprawdzenia, czy jesteś człowiekiem, i do zapobiegania wysyłaniu spamu.