You are here

Droga do idealnych obrazów w reklamach #1: Brakujące obrazy

Obrazy są równie ważne jak sam opis produktu, dlatego ich brak to jeden z większych problemów w reklamach. 
W dzisiejszym artykule podzielimy się z Wami rozwiązaniami tego problemu korzystając z funkcji oferowanych przez Feed Image Editor.

Znajdź brakujące obrazy

Zanim dodasz brakujące obrazy, ustal gdzie ich brakuje. FIE posiada funkcję wyłapującą wszystkie produkty w których obrazy nie są wyświetlane. Aby z niej skorzystać wybierz Produkty i filtruj wykorzystując opcję Produkty bez obrazów.

Teraz kiedy już wiesz gdzie występuje problem, zastanów się czy jest to efekt pożądany czy nie. Jeśli nie, czytaj dalej i dowiedz się jak uzupełnić brakujące obrazy w pliku produktowym.

Eksportuj produkty z brakującymi obrazami

Aby zapisać listę produktów z brakującymi obrazami stwórz dla nich Wybór w FIE. Aby to zrobić wybierz Eksportuj: Produkty z błędem i wygeneruj w pliku .csv.

Dodawanie zdjęć

Jednym z najczęściej pojawiających się powodów braku zdjęć jest brak ich adresu URL w pliku XML.  

Ten błąd może się pojawić nawet jeśli IMGURL istnieje. Jeśli mierzysz się nim dodaj do pliku XML element IMGURL dla tych produktów i jako jego wartość wprowadź właściwy adres URL.

Innym problemem z brakującymi obrazami może być brak tych obrazów na sklepie. Oto nasze sposoby na poradzenie sobie z tym problemem:

  1. Skontaktuj się z producentem. Zacznij od przyjrzenia się stronie internetowej producenta. Często zdjęcia wysokiej jakości są na niej udostępnione za darmo. Jeśli ich nie znajdziesz, napisz do producenta. Pamiętaj nic nie tracisz, a jedynie możesz coś zyskać.
  2. Skontaktuj się z dostawcą. Bardzo często kontakt z hurtownikiem zaopatrującym Cię w produkty będzie najłatwiejszą i najbezpieczniejszą drogą pozyskania obrazów.
  3. Skorzystaj z banków zdjęć produktów. Większość baz obrazów pozwala wyszukiwać obrazy korzystając z kodu EAN. Jednymi z bogatszych banków zdjęć produktów są product-open-data.com barcodelookup.com
  4. Zrób zdjęcia produktół Samodzielne wykonanie zdjęć produktów ma wiele zalet. Po pierwsze masz kontrolę nad tym co pokazujesz, a po drugie sam jesteś właścicielem praw autorskich do nich. 
    Nie masz czasu lub umiejętności wykonać zdjęć samodzielnie? Skorzystaj z usług profesjonalnego studia fotografii produktowej.
  5. Skorzystaj z zaawansowanej wyszukiwarki obrazów oferowanej przez Google Advanced Image Search. Korzystając z opcji bezpłatnego używania, udostępniania lub modyfikowania zdjęć aby znaleźć to czego szukasz. 
    Ponieważ rozmiar, jakość, format itp elementy zdjęcia mogą różnić się od pożądanych przez ciebie parametrów, zalecamy korzystać z tej opcji TYLKO w sytuacji kiedy poprzednie sposoby zawiodą.

Nie chcesz wyświetlać produktów bez obrazów?

Aby tymczasowo ukryć produkty z brakującymi obrazami w swoim sklepie internetowym, skorzystaj z funkcji w FIE. Wybierz Ustawieniach, a następnie Ukrywanie obrazów i zapisz.
 

Czy dodałeś wszystkie obrazy, ale nadal są one niewidoczne? Zapraszamy na następny poście opowiemy jak ten problem naprawić. 

Masz pytania odnośnie funkcjonalności FIE lub komentarz do dzisiejszego posta? Napisz do nas!

Tymczasem, trzymamy kciuki, że dzięki zaproponowanym rozwiązaniom uda Ci się dodać obrazy do Twojego feedu i, przede wszystkim, polepszyć reklamy i podnieść ich skuteczność. 
 

Add new comment

CAPTCHA
To pytanie służy do sprawdzenia, czy jesteś człowiekiem, i do zapobiegania wysyłaniu spamu.